Visszajelzések a nyári zarándoklatról I.

MAGIS + RSCJ 2018: Grane - Grenoble


  • Nagy élmény volt megtapasztalni, hogy a sok országból érkezett fiatal és szerzetes mind egy célért jött el zarándokolni, és ez segített átlendíteni a különbözőségeinken, nyelvi akadályokon is.

  • Mindig nagyon örülök, ha más nemzetbeli emberekkel van lehetőségem találkozni, mert kinyit a világra, és jobban észreveszem a színességét. Sajnos a nyelvi korlátaim miatt sokszor saját magam gátolom ennek a színességnek a felfedezését.
  • Mit adott a zarándoklat? Sok szabadságot, és elrugaszkodást attól, ami a mindennapi kis fogvatartott és irányított életem, és amiben olyan nehéz Isten rugalmasságát és nagyságát felismerni. Eleve a sokszínűség megjelent a különböző nemzetek jelenlétében, és ez nagyon tágította a szívemet és rácsodálkoztam a hit sokoldalúságára. 
  • A lelki programok (misék, imák, megosztások), gyönyörű hegyek, és rendkívüli, néha kicsit kényelmetlen körülmények - sátorban alvás, egyik nap a fürdési lehetőség hiánya, sűrű program... - mind azt segítették, hogy túllépjünk a határainkon, és felfedezzük még többet az Istenről és önmagunkról. 
  • Szent Philippine életében leginkább a kitartó hite fogott meg, és az, hogy egész életén át nyitott maradt az embertársaihoz, mindig kész volt tanulni, újat felfedezni. És nem utolsó sorban, szembenézett a kihívásokkal, nehézségekkel, és legyőzte azokat!
  • Philippine-t, mint személyt nagyon jó volt így tematikusan megismerni, mert a napok témái által én is azonosulni tudtam a hit megélésének egyes oldalaival, és így mélyítettem magamban. Különösen megérintett a "femme qui sait aimer" ("az asszony, aki tud szeretni").  A megosztásunk nagyon mély volt ezzel kapcsolatosan a kiscsoportunkban, és jobban megértettem, hogy az igazi szeretet sebezhető.
     
  • Hálás vagyok a többi zarándoktársamnak, hogy tudtuk egymást biztatni, segíteni, és együtt nevetni.
  • Hálás vagyok a magyar csapatnak is, hogy ilyen jól összetartottunk és támogattuk egymást. A nővéreknek a szervezésért, és azért, hogy közel engedtek az általuk megélt lelkiséghez! 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések