Itt vagyok, hívtál

A kis Sámuel Éli felügyeletével szolgálta az Urat. Abban az időben az Úr ritkán hallatta szavát; jelenést sem lehetett gyakran látni. Az egyik nap mégis történt, hogy Éli a szokott helyén aludt. A szeme már kezdett gyengülni, nem sokat látott. Isten lámpája még nem aludt ki. Sámuel az Úr templomában aludt, ahol az Isten ládája állt. Az Úr megszólította: „Sámuel, Sámuel!” „Itt vagyok” – felelte. Azután odafutott Élihez, és azt mondta: „Itt vagyok, hívtál.”
Kép: sacercode.info
Az ezt válaszolta: „Nem hívtalak, feküdj le és aludj.” Elment és lefeküdt aludni. Az Úr azonban újra szólította: „Sámuel!” És Sámuel fölkelt, odament Élihez és azt mondta: „Itt vagyok, hívtál.” Ez azt felelte: „Nem hívtalak, fiam, feküdj le és aludj!” Sámuel ugyanis még nem ismerte az Urat, még nem volt része abban, hogy az Úr megnyilatkozzék neki. Az Úr most újra szólította Sámuelt, harmadszorra. Fölkelt, odament Élihez és így szólt: „Itt vagyok, hívtál.” Erre Éli megértette, hogy az Úr szólította a fiút. Ezért azt mondta Éli Sámuelnek: „Menj, feküdj le és aludj, aztán ha valaki szólít, így válaszolj: Beszélj, Uram, szolgád figyel!” Sámuel elment és nyugovóra tért a helyén. Akkor megjelent az Úr, elé állt és szólította, mint előző alkalommal: „Sámuel, Sámuel!” És Sámuel így válaszolt: „Beszélj, szolgád figyel!”
(1 Sám 3,1-10)

Ha segít ez a reflexió, akkor használd!
Ez a Szentírási szakasz rámutat annak fontosságára, hogy útkeresésemben jó, ha van valaki mellettem, aki segít értelmezni az „útjelző táblák” iránymutatásait, megkülönböztetni a zajból az igazi „hívó hangot”, felismerni a pillanatot, amikor lépni kell.
Hivatástörténetem felidézése biztosan eszembe juttat olyanokat, akik, mint Éli, „felügyelték” ébredezésemet, ide-oda kapkodásaimat, értetlenségeimet, vagy olyanok, akik megnyugtattak és megadták kellő időben a jelet a válaszadásra.
Most felidézhetek konkrét személyeket (pap, szerzetes, családtag, barát, ismerős, ismeretlen) és azokat a meghatározó pillanatokat, melyekben szerepük volt ezeknek az embereknek.

Mit köszönök neki/k? Milyen készségeket szeretnék ezekből a tapasztalatokból magamban megerősíteni, hogy mások számára „Éli” lehessek?

Berecz Rita RSCJ

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések