Add, hogy bízzak az erőmben



Ne függjek másoktól
Irgalmas és jóságos Istenem!
Gyakran azért nem merek dönteni, mert félek, hogy mit mond majd rá a környezetem. Ha rossz döntést hozok, akkor azt mondhatják: "Ha ezt előre láthattad volna! Hogy lehetett így dönteni?"
Annyira leköti az energiáimat mások véleménye, hogy már nem vagyok képes világosan gondolkodni. Ajándékozd nekem Szentlelkedet, hogy megerősítsen! Áraszd lelkedet az én lelkembe, hogy merjek megbízni a saját érzékelésemben! Ha Lelked átáramlik rajtam, akkor már nem csupán az én lelkem dönt, hanem Te magad is.
Akkor már nem is olyan fontos, hogyan reagálnak mások. Akkor nem vitatkozom örökké másokkal, és nem mérlegelem, mi mindent mondhatnak nekem.
Akkor inkább veled szólhatok, irgalmas istenem, és ez a párbeszéd jobb nekem, mint az állandó töprengés mások gondolatairól.
Add hát, hogy bízzak a te erődben és a magaméban; tégy higgadttá, hogy mások véleményétől függetlenül is meg merjem fogalmazni álláspontomat!
Ezt kérem tőled Jézus Krisztus, az én Uram által, aki tartást ad nekem.

Ámen.
(Anselm Grün: Mit akarok? A döntés bátorsága, Bencés kiadó, p.153)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések