Tudjam az örömöt választani

A kesergés ellen

Jézus Krisztus!
Te úgy beszéltél, hogy az emberek megtalálták az örömüket.
Én mindenben csak a negatívumot látom. Olyan örömtelen vagyok. Arra várok, hogy mások   szerezzenek örömöt nekem, és úgy szeressenek, hogy örülni tudjak szeretetednek és törődésüknek. De azt is érzem, hogy ezzel függővé teszem magam tőlük.
Te megmutattad nekem annak útját, hogyan választhatom az örömöt, még ha szomorkodom is, a nevetést, mégha sírok is.
Van elég dolog, aminek örülhetnék: az egészségem, a testem, a barátaim, akik mellettem állnak, a természet szépsége, a mai szép napsütés.
De én elzárkózom az öröm elől. Mindig találok okot, amely elszomorít és keserűvé tesz.
Szükségem van rád, Jézusom, hogy odaállj elé, és így szólj: "Válaszd az életet! Válaszd az örömöt! Az öröm benned van. Tőled függ, hogy növekszik-e benned az öröm, amely a lelked mélyéről árad a szavaim által, hétköznapi tapasztalataid által, a téged szerető emberek által - amíg át nem hatja az egész tudatodat."
Igen Uram, tőled kérem, hogy megérintse szívemet az az öröm, amely már bennem van, hogy naponta újra meg újra az öröm mellett döntsek.

                                                                                                            Ámen
             (Anselm Grün, Mit akarok? A döntés bátorsága, Bencés kiadó Pannonhalma, p 151.)


Fotó: facebook/life is


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések